Vastaanottovirkailija - organisaation käyntikortti | Ekami

Vastaanottovirkailija - organisaation käyntikortti

Matkailualan perustutkinto, majoituspalvelujen osaamisala, vastaanottovirkailija

Vastaanottovirkailijana luot ensivaikutelman organisaation toiminnasta. Tehtäväsi voivat toimipaikasta riippuen olla hyvin erilaisia, mutta ne painottuvat aina asiakaspalveluun. Olet kielitaitoinen, positiivinen ja hallitset tiedonhankinta- ja varausjärjestelmätaidot.

Opintojen sisältö

Kaikille pakolliset tutkinnon osat:

  • Matkailualan asiakaspalvelu
  • Hotellin vastaanottopalvelut

Lisäksi valitset neljä valinnaista tutkinnon osaa:

  • Majoituspalvelut
  • Matkailukiinteistö ja ympäristön hoito
  • Matkailupalvelujen markkinointiviestintä
  • Matkailupalvelujen tuotteistaminen
  • Matkailu- ja matkatoimistopalvelut
  • Matkatoimiston varausjärjestelmien käyttö
  • Opastuspalvelut
  • Puhdistuspalvelut matkailukohteessa
  • Rakennelmien valmistus ja kunnossapito matkailupalveluissa
  • Retki-, erä- ja luontopalvelut
  • Yritystoiminnan suunnittelu
  • Tutkinnon osa jostain toisesta perustutkinnosta, lukiosta, ammattitutkinnosta tai erikoisammattitutkinnosta ja ammattikorkeakoulusta

Katso tästä, miten tutkinto toteutetaan meillä Ekamilla: toteuttamissuunnitelma (pdf)

Lisää sisällöistä voit lukea Opetushallituksen tutkinnon perusteista.

Opiskelet pääsääntöisesti Kotkan kampuksilla.

Vastaanottovirkailijan työpaikkoja ovat

  • Hotellien vastaanotot
  • Matkustajalaivojen vastaanotot

Hakeminen

  • Perustutkinnot, ammattitutkinnot ja erikoisammattitutkinnot sekä tutkinnon osat jatkuvassa haussa: >> hae tästä. Opintoihin voi hakea ympäri vuoden. Opintojen aloituspäivä sovitaan erikseen.
  • Opiskelu oppisopimuskoulutuksena: >> hae tästä.

Lisätietoja

Tiimipäällikkö Anneli Sagulin
 

Jaa