Ekamilta uusi avaus - koulutustarjonta laajenee mobiilipedagogiikkaan | Ekami
Pe 12.04.2019 13:30

Kansainvälisen asiakaspalvelun mobiilikurssi pilottina

Mobiilioppiminen on erilaisilla mobiililaitteilla toteutettua oppimista. Mobiilipedagogiikka parantaa oppimiskokemusta ja tuottaa pysyviä sekä todennettavissa olevia oppimistuloksia. Mobiilikurssit ovat saatavilla Internet-yhteydellä varustetuilla mobiililaitteilla - älypuhelimilla, kannettavilla tietokoneille tai tableteilla - milloin tahansa ja missä tahansa, nopeasti ja helposti. Mobiilioppimisen avulla voidaan kouluttaa laadukkaasti ja kustannustehokkaasti suuria oppilasmääriä.

Kansainvälisen asiakaspalvelun mobiilikurssi on osa Ekamin ja Cursor Oy:n hanketta, jonka aikana luodaan laadukkaan palvelutason koulutusohjelma parantamaan osallistujien osaamistasoa ja työllistymismahdollisuuksia. Kurssi on ensimmäisen kerran käytössä kevään 2019 aikana järjestettävän Asiakaspalvelun huippuosaaminen -kurssin opetusvälineenä lähiopetuksen lisänä.

Ekami on myös testannut mobiilikurssia satunnaisesti valituilla koehenkilöillä. Heiltä saatu palaute on positiivista:

”Sain kutsulinkin kurssille ja rekisteröitymisen jälkeen olin valmis aloittamaan. Kurssi koostuu kolmesta osuudesta: asiakaspalvelu, asiakaspalveluprosessi sekä kulttuurien erot ja kulttuurien välinen kommunikaatio. Osuudet taas koostuvat korttinipuista, jotka rytmittivät opiskelua sopivan kokoisiin paloihin. Pystyin tauottamaan opiskeluani ja jatkamaan taas siitä mihin jäin. Läpäisin yhden nipun näppärästi vain muutamassa minuutissa. Tuntui melkein, kuin olisin pelannut jotain mobiilipeliä. Kuitenkin kurssi sisälsi ihan konkreettista teoriatietoa esimerkiksi asiakkaiden ostokäyttäytymisestä. Oli kivaa, kun koko kurssin ajan sain kehumista etenemisestäni. Tunsin itseni tsempatuksi oikeaan asiakaspalveluasenteeseen ja siihen, että palvelee työkseen toisia.”

Palaute sisälsi myös toteuttamisen arvoisia kehitysehdotuksia:

”Joihinkin osuuksiin oli lisätty linkkejä lisätietoihin ja niitä olisin kaivannut lisää. Kurssin lopuksi sain hienon todistuksen. Opin paljon uutta asiakaspalvelusta ja olisin halunnut suorittaa kurssin uudelleen, paremmin tuloksin. Ohjelma kuitenkin salli vain katsoa vanhoja vastauksiani. Ehkä tätä voisi kehittää, koska silloin oman kehittymisen voisi tuoda näkyväksi.”

Koulutusohjelma tuotteistetaan ja se on skaalattavissa myös vientituotteeksi. Mobiilikurssi toimii Funzilife Oy:n digitaaliselle alustalle rakennetussa oppimisympäristössä. Kurssi sisältää mm. perusteita asiakaspalvelusta, kulttuurien välisestä viestinnästä ja kulttuurieroista. Kurssin jälkeen oppija ymmärtää hyvän asiakaspalvelun ominaisuudet, asiakaspalveluun liittyvät taidot, asiakaspalveluprosessin ja miten palvella erilaisia ​​kulttuuritaustoja.

Lisätietoja antaa Mika Urpalainen, 044 554 4300.

 

Jaa